اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تا زمانی که مدیران کشور جرات و شهامت اعتراف به اشتباهات مدیریتی خود را نداشته باشند مشکلات زیست محیطی کشور حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، محمد درویش عصر روز پنج شنبه در مراسم اختتامیه همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه افزود: توسعه نامتوازن صنعتی در اراک و توسعه نامتوازن کشاورزی در ارومیه نتیجه ای جز آلایندگی زیست محیطی اراک و مرگ دریاچه ارومیه در بر نداشت.

وی با بیان این که باید با حرکت در مسیر توسعه پایدار جامعه ای بسازیم که مردمش حساس به پیرامونشان باشند، افزود: زمانی شعار همایش ملی توسعه زیست بوم پایدار و توسعه در ایران محقق می شود که آدمها برای تمام اشکال حیات احترام قائل شوند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور درادامه بااشاره به آلودگی هوای اراک در روز برگزاری همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه بیان داشت: امروز حال شهر اراک در بیرون از سالن برگزاری این همایش خوب نیست و رسیدن شاخص آلودگی هوای این شهر به 204 هشدار برای سلامتی مردم این شهر است.

درویش ادامه داد: اگر برای توسعه صنعتی در شهر اراک برنامه ریزی جامع و دقیقی وجود داشت، امروز مردم این شهر مجبور به تحمل آلایندگی های هوا نبودند.

تا مدیران شهامت اعتراف نداشته باشند مشکلات زیست محیطی حل نمی شود

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش جامعه مدیریت تصمیم گیر در تخریب محیط زیست گفت: تا زمانی که مدیران کشور جرات و شهامت اعتراف به اشتباهات مدیریتی خود را نداشته باشند مشکلات زیست محیطی کشور حل نمی شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در حالی که در ارومیه عوامل انسانی علت اصلی مرگ دریاچه است، وزارت نیرو علت این مهم را تغییرات اکولوژیکی می داند.

درویش ادامه داد: مشکل دریاچه ارومیه  تعداد بیش از حد سد، 35 چاه عمیق غیرمجاز حفر شده و افزایش اراضی کشاورزی از 320 هزار به 680 هزار هکتار  است.

سونامی تفنگ کُشان درایران شکل گرفته است

وی در ادامه از راه افتادن سونامی تفنگ کُشان در ایران خبر داد و گفت: در این سونامی تا کنون صدها شکارچی داوطلبانه اسلحه های خود را زمین گذاشته اند.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  گفت: این سونامی بیداری محیط زیستی است که از کرستان تا کرمانشاه و تا آذربایجان غربی و دماوند باعث شده تا شکارچیان اسلحه های خود را بر زمین بزارند.

همایش ملی بوم زیست پایدار و توسعه قدرت تشکل های مردمی را به رخ همه کشید

درویش در ادامه با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه گفت: برپایی این همایش بدون کمک گرفتن از اعتبارات دولتی قدرت تشکل های مردمی استان مرکزی را به گوش همه مردم و مسئولان کشور رساند.

وی با بیان این که هویت صنفی بخشیدن به تشکل ها، هدف والای من است، گفت: با این کار اجازه نمی دهم تا کسی جرات له کردن سمن ها رابه خودبدهد.

این مسئول محیط زیست کشور ادامه داد: شبکه تشکل های زیست محیطی در کشور تشکیل خواهد شد.

درویش ادامه داد: اولین گام در این راستا تشکیل خانه های محیط زیست است تا بدون دخالت مراجع دولتی و برگزاری جلسات رای گیری نمایندگان خود را برای حضور در پارلمانهای تصمیم گیر داخلی و بین المللی معرفی کنند.

معصومه ابتکار هیچی چیزی از دیگر مدیران کم ندارد

وی در ادامه با اشاره به تلاش معصومه ابتکار در اعلام آلایندگی بنزین های کشور گفت: اگر ابتکار نبود کسی نمی توانست موضوع آلایندگی بنزین های توزیعی در کشور را ثابت کند.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به سخنان امروز دکتر صدوق چهره ماندگار محیط زیست کشور مبنی بر این که یک زن نباید در راس سازمان حفاظت محیط زیست کشور باشد افزود: معصومه ابتکار از هیچ مردی کم ندارد و ایستادگی محکم ایشان در برابر مشکلات زیست محیطی نیاز امروز کشور ما است.

وی با بیان این که وقت آن است که سیستم مدیریت را بر اساس شایسته سالاری تعریف کنیم افزود: باید رودربایستی ها را کنار بگذاریم و با شایسته سالاری و انتخاب شایسته ها کشور را در برون رفت از چالشهای زیست محیطی نجات دهیم.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۲/۱۸


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.